تلاش برای احداث پایانه ۴۴ هکتاری دولت‌آباد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی امام با بیان اینکه مقدمات کار برای آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه احداث پایانه دولت‌آباد فراهم شده است، اظهار کرد: به‌زودی این پایانه استراتژیک که نقشی مهم در کاهش زمان تعمیر واگن‌ها و همچنین تقلیل سرفاصله زمانی حرکت قطارها در خط 6 ایفاء می‌کند،‌ وارد فاز اجرایی می‌شود.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

 

وی افزود: پایانه دولت‌آباد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های تعمیراتی شبکه متروی تهران در زمینی به مساحت 44 هکتار واقع شده است. ظرفیت این پایانه برای 58 رام قطار و در خط 6 متروی تهران پیش‌بینی شده است که تمام سطوح تعمیراتی تا سطح تعمیرات سالانه در آن انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: پایانه دولت‌آباد با ظرفیت تعمیرات 2000 واگن در سال، امکان تعمیر اساسی قطارهای خط 6 و همچنین خطوط 7، 8 ، 9 را دارا بوده و بدین ترتیب یکی از نیازهای اساسی شبکه متروی تهران مبنی بر ایجاد محلی برای تعمیرات اساسی قطارهای مترو با ساخت آن برآورده می‌شود.

وی ادامه داد: فاز نخست این پایانه در زمینی به وسعت 14 هکتار و شامل ساختمان‌های اداری و تجهیزاتی، محوطه‌سازی، تونل ارتباطی، راه‌های دسترسی، سوله‌های پارکینگ و تعمیرگاهی، خط تست و تأسیسات برقی و مکانیکی احداث خواهد شد.

ورق ژئوممبران ایرانی

 

امام در پایان با ذکر این نکته که 70 درصد بودجه مورد نیاز برای ساخت پایانه دولت‌آباد از طریق روش‌های پرداخت غیرنقد و تهاتر املاک تأمین می‌شود، گفت: با راه‌اندازی این پایانه، حجم قابل ملاحظه‌ای از خدمات تعمیر و نگهداری قطارها به مجموعه مذکور منتقل می‌شود که یکی از اثرات زود هنگام آن،‌ افزایش نرخ دسترسی به ناوگان موجود،‌ کاهش زمان تعمیر و نیز زمان انتظار برای استفاده مجدد از قطارها و در نتیجه کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها و افزایش بازدهی شبکه متروی تهران خواهد بود.

بیشتر بخوانید

 

منبع تسنیم نیوز





:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: